USA West Coast - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Carlo Ekas - WaarBenJij.nu USA West Coast - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Carlo Ekas - WaarBenJij.nu

USA West Coast

Door: Chobe

Blijf op de hoogte en volg Carlo

29 Juli 2015 | Nederland, Heeze

Het is 17 juli en we hebben nog een week voor we vertrekken. Papa en mama zijn al veel aan het voorbereiden en hebben het er maar druk mee. Ik ga nog lekker wat paardrijden en chillen komende week.
Ik moet tenslotte dadelijk 3 weken met die oudjes op pad dat is al stress genoeg.
Voor zover alvast de eerste letters.

Zo 29 juli 2015 en we hebben de eerste 2 dagen erop zitten.
Los angeles natuurlijk hollywood boulevard gedaan en Chobe flink ingeslagen . Alle merken zijn voorbij gekomen ivm tijdverschil om een uurtje of 8 als een blok in slaap gevallen.
Chobe wil het reisverslag niet maken dus neem ik de pen maar op. Santa Monica was erg leuk en relaxed op het strand gegeten.
Tis echt USA een kleine cola kennen ze niet tis meteen 75 cl.
En megaproces eten.
Universal hebben we geskiped omdat we de voorkeur aan santa Monica gaven . Woensdag om 7.30 het drukke la verlaten en na een uurtje de rustige snelweg naar lake haivashu. Relaxed stadje met een prachtig meer en de temperatuur stenigt meteen naar dik 40 graden en de zo'n schijnt nog niet eens deze middag.
Leuk hotelletje met zwembadje . De Amerikanen zitten hier met dikke speedboten elkaar de ogen uit te steken met luide muziek.
Net op telefoon mededeling ontvangen dat we niet naar buiten moeten ivm een zandstorm bij navraag aan de receptie begint ze te lachen en ze zegt no worry's dat gebeurd wel vaker het zal wel meevallen. We zien het wel moeten toch ff wat gaan eten en dan morgen verder naar grand canyon weer 400 kmtjes. Oh ja ik heb ons autootje laten upgraden naar een dikke 3.7 SUV infinity 70 zo kan ik mij tenminste vertonen en een bietje meedoen.

Donderdag 30 juni weer 330km onder de wielen en omdat we om 8.00 weer in de auto zaten zijn we om 11.30 bij ons hotel in de grand canyon. Inchequen gaat nog niet dus maar met de koffers het park in. Alle plaatjes in ons hoofd maar wat we te zien krijgen overtreft ieders verwachting deze enorme canyon doet zijn naam eer aan en is breathtaking. We besluiten de oostkant van de southern rim met de chuttlebus aan te vallen. Dat gaat super en we kunnen telkens uitstappen en een trailtje lopen. Telkens weer een woweffect om elke bocht en het zicht is ivm de bewolking wel 90 km met volle zo'n is het niet zo helder het is dus ideaal ook om wat rond te lopen in zo'n 24 graadjes. Morgen meer aan de westkant bekijken. In het hotel wacht Chobe een grote teleurstelling ! Paardrijden mag zonder begeleiding van ouders niet. Vrijdag 31 juli het regent in de grand canyon en je raad het al dat komt nooooit voor. We gaan toch maar op weg en voor we bij het park zijn ( 15 min) is het al droog we nemen de oranje bus en gaan daar. Een wandeling maken . Chobe en ik gaan de canyon naar beneden een stukje in en maken wat awesome foto's die ons vrouwke ( zo heeft Chobe Ine omgedoopt) niet zo leuk omdat we op en over rotsen hangen. Ine heeft steeds meer pijn in de rug en Chobe last van de hamstring blessure. Dus gaat die ouwe bijna vijftiger maar weer alleen op pad en maak ik een heel mooie trail waarbij ik de mooie uitdagende rotspuntjes zonder commentaar gewoon kan doen.
Na een paar mijl de dames die met de bus zijn weer ontmoet en gaan we ff naar ons hotel om te relaxen.een goede keuze want het valt met bakken naar beneden en onweer en lightning gaan grof tekeer. Savonds terug naar het park en het is weer droog maar bewolkt. We gokken toch op een zonsondergang en dat lukt
Fantastische kleuren vallen in de canyon en het is breathtaking
We worden er alle drie een beetje stil va. Volle maan zou er ook zijn vanavond maar die komt niet door het wolkendek heen.
Zaterdag 1 augustus we rijden met wat motregen weg door de grand canyon via de 89 naar lake Powell . Onderweg nog wat Moos' herten gezien . En geprobeerd om bij dessert view nog wat foto's te maken maar de motregen verpest het wel een beetje.
Het is een mooie route enhet klaart verder op en als we uitstappen is het 28 graden. We rijden naar lake powel enook dot is een natuurfenomeen een meer midden in de woestijn met strand en mooie canyons daarna naar het hotel en lekker wat gezwommen want er moet ook uitgerust worden natuurlijk.
Savonds heerlijk gegeten bij een grillbar. 12 ounce beef in bruine suiker en Belgisch bier gu moet het maar verzinnen maar topfood.
Zondag ochtend het is pikzwart in de lucht maar we besluiten ons niet te laten weer houden en gaan naar horsshoe valley
In de regen lopen we naar de rand van de afgerond Ine ziet er supermooi uit in haar doorschijnende jasje van de action .al s diengidsen dat maar kunnen handelen. Het uitzicht is de moeite waard en het is redelijk droog gebleven een wandeling van enkeling uurtje en het was weer breathtaking.
Nog ff met de gids geluld die daar was en humor had.
Toen ff naar de shop wat inkopen doen en daarna gelunched in het hotel en daarna nog een mooi hike gemaakt met mooie vergezichten. Toen naar lake Powell want het is helemaal opgeklaard een lekker strandmiddagje dus. Daarna nog ff hardgelopen en de lady's aan het zwembad en savonds wilden we naar een Italiaan en dat doe ik dan op mijn manier om een goed restaurant te vinden vraag ik dan aan de receptie of ander personeel of ze een goed restaurant weten waarop ze altijd ontwijkend antwoorden natuurlijk daarom vraag ik dan altijd waar ze zelf gaan eten als ze jarig zijn en bingo.
Vanavond klopt dat wel alleenis het erg druk en er is een ongelukje met ons food gebeurd in de keuken eindafrekening is de reden dat alles mis gaat en we 2 uur later ons eten krijgen met 1000 excuses natuurlijk en een flinke korting. Het was wel erg goed dus is het leed weer snel vergeten. Morgenvroeg naar bryce canyon. Maandag 3 aug . We zijn weer vroeg op pad en weer 300 km naar bryce onze navigatie laat ons in de steek en we vragen bij een visterspoint van red canyon de weg naar ons hotel. Ze zegt een mijl of 20 terug en dit is wel de weg naar het park we vragen meteen waar Chobe kan paardrijden en dat schijnt 10 mijl verder te zijn we informeren en we kunnen om 13.00 uur mee komt goed uit kan die ouwe nog net ff een kleine hike van een uurtje meepikken. Om 13.00 uur gaan Chobe en ik te paard en beleven een prachtige tocht door de canyon en we rijden de route uit het thuisgebied van butch cassedy de outlaw van het westen en ook wel de Robin hood genoemd. Na 2 uur begint mijn reed aardig zuur te worden en zijn we gelukkig aan het einde het was wel echt heel leuk om te doen en Chobe reed natuurlijk relaxed zonder een centje pijn de tocht.
Daarna meteen door naar bryce een 20 minuutjes verder we gaan dit keer met de auto en in Japans tempo alle uitzichtpunten van de rode route gezien. Daarna heerlijk gegeten in een saloon en op zoek naar ons motel en daar wacht ons een verrassing , we hadden niet zo hoeven jagen want we zijn hier 2 nachte wat we niet wisten zonder zwembad is dan weer jammer . We maken en plan voor morgen om dan de lange route met de auto te doen en daarna relaxed een hike naar een waterval. De uitzichten zijn adembenemend bij de knalrode oranje rotsformaties. Na een korte lunch de wandeling naar de waterval en we vinden een mooie kreek waar we aan een waterval heel de middag blijven en wat pootje baden en een boek lezen. Heerlijk ontspannen in deze mooie omgeving. We volgen nog een moeilijk begaanbaar pad naar de plek waar de waterval naar beneden klettert en Chobe en ik duiken er deels nog onder wat een geweld geeft dat water zeg en dat zien we ff later ook met een domme Amerikaan die er echt onder gaat en compleet wordt weggeslagen als hij weer boven komt is zijnshirt kapot en mist hij een glas van zij. Zonnebril de rest van zij. Bril hangt zielig aan het elastiek om zijn nek en hij heeft flinke pijn aan zijn hoofd.
We besluiten dezelfde saloon weer te nemen als gisteren en eten weer goed.
Woensdag 5 augustus weer om 8.15 gepakt en gezakt in de auto naar zion park dit is maar 135 km dus goed te doen . We zijn er snel en rijde met
Een door het park en het is niet helemaal duidelijk of je de route met de auto mag doen en we besluiten dus de shuttlebussen te nemen. Wat een geweldig systeem je wacht nooit langer dan 15 minuten en kan telkens naar het volgende uitkijkpunt waar ook de hikes beginnen . We besluiten helemaal naar het einde te gaan en zo af te zakken een goede keuze wanT het is zo niet druk. We maken 2 kleine hikes die toch best pittig zijn. En die ouwe moet weer een extra stuk erbij nemen. Adembenemend weer en we zien elkaar weer na een uurtje extra. Het is inmiddels dik 40 graden en we besluiten dat het mooi geweest is en zoeken ons motel op 200 meter buiten het park ideaal dus. Lekker gezwommen en gerelaxeden savonds nog naar de Italiaan die goed was. Wel een totaal ander park dan Brice met hoge bergen en weinig grilligheid en meer gericht op hiken.
Morgen wacht ons Las vegas. Uiteraard weer op tijd betrokken en om na een mooie rit door niemandsland zien we vegas al liggen . Raar hoor hoge gebouwen midden in de woestijn. We kunnen meteen inchequen en ik probeer de 20 dollar tip maar eens uit( je vraagt een upgrade voor de kamer en laat een beetje opzichtig 20 dollar zien aan de receptionist verder een beetje aangedikt dat we moe zijn en wat ander onzin en bingo hij is wel erg vriendelijk 3 upgrades en dus een fantastische kamer. ) 20 zal dus wel teveel geweest zijn maar meer da waard.
Wat een overweldigend hotel alles is groots en vol met gokautomaten en alle speeltafels van dobbelen roulette en soorten black Jack en poker.
Eerst gaan zwemmen in onze pool met glijbaan door het aquarium met haaien en andere vissen. Savonds naar the strip met alle hotels op een rij die elkaar aftroeven met shows en uitstraling. Eifeltoren, ark triomf fontijnenshow. Venetië compleet met bruggen watertjes en gondeliers. New york hotel met achtbaan. Straattheater en lichtreclame we worden er duizelig van. Het is erg ver en we zijn dan ook totalloss. Chobe mag nergens binnen ook in ons hotel niet bij alle gokpaleizen. Lekker sushi gegeten in ons hotel.
Vrijdagochtend naar het merken winkelcentrum en wat geshopt ( Chobe heeft nipt van papa gewonnen, mama als gewoonlijk weer bescheiden) daarna nog ff door naar the strip en we parkeren telkens bij de hotels wat gratis is en erg handig beter dan lopen. Uiteraard is alles op gokken geënt en verwachten ze dus dat je daar komt gokken. Klokken hangen er nergens om te zorgen dat je niet naar huis gaat in de gokpaleizen. We hebben het circus wel gezien en gaan naar ons hotel om lekker te zwemmen. Wat een drukte en we kijken weer onze ogen uit . Gewoon black Jack aan het zwembad met damescroupiers die vrijwel niets aanhebben om te zorgen dat je afgeleid bent tijdens het gokken. Ik ben daar gelukkig totaal immuun voor. We besluiten vanavond naar fremont street te gaan dat is onze eigen straat aan het hotel en er is een feestje vanavond in de straat. Het slaat werkelijk alles. Straattheater van rare figuren tot bandjes en dj bardames op de bar alle gokpaleizen met hun verlichting en duizelingwekkende lichtshows met als klapstuk een soort van tokkelbaan door de straat waar je in ligstand 200 meter door de straat zoeft overal het geweld heen. Ondanks de prijs wil ik het met Chobe wel doen alleen mag dat weer niet en de jeugd moet om 21.00 uur van de straat want er zijn ook strippers. Jonge jonge wat zijn ze toch preuts op dat gebied. We brengen Chobe naar de kamer om te wifien en wij gaan ff wa geld vergokken. Na wat rondgekeken te hebben worden we vakkundig op een blackjackstoel gemanoeuvreerd . Ik laat Ine spelen en help een beetje met wat uitleg. Ze wint ongeveer 100 dollar en ik stel voor om nog wat andere tafels te doen maar niks hoor inwisselen en wegwezen. (Misschien maar goed ook)
Zaterdag 8 augustus. We vertrekken richting death valley en de temperatuur loopt op naar dik 45 graden. Chobe Apt wat met een vriendinnetje die ook in Amerika is en de tegenovergestelde richting inrijdt. Ze spreken aaf dat ze een zakje uit de raam hangen zodat ze kunnen zwaaien. Yeah wright 1000000 tref dat je elkaar ziet wat ook niet gebeurd natuurlijk.
We cheques jn bij ons hotel fantastisch gelegen in de woestijn met aan de kamer ....de laagste golfbaan ter wereld 100 meter onde zeeniveau . We gaan naar een canyon op 35 mijl en helemaal bovenop gekomen is het weer eens adembenemend mooi . Ik doe een kleine hike en er zijn nog een stuk of 3 auto's hier dan komt er een witte auto met een zakje eruit en wat blikt de vriendin van Chobe. Onvoorstelbaar natuurlijk maar dat gebeurd wel vaker. Ze hebben de grootste lol. En later blijkt dat wij de moeder ooknog kennen van vroeger. We kletsen wat bij en we gaan weer verder en we bekijken de sunset. Bij de duinen nog ff weer elke keer weer mooi. Temperatuur zakt nauwelijks en we gaan onder de sterrenhemel met 40 graden om 21.30 nog ff zwemmen. Oh ja ik heb wat navraag gedaan en ga morgen om 6.30 golfen met een lokale dame die ik heb ontmoet tijdens het boeken ze is hier lid en wil mij met alle plezier. Orgiën meenemen. Ze heeft het over coyotes en bergkatten die zeker op de baan zullen zijn. We zullen zien. Op de een of andere manier is er een deel van mijn verhaal niet opgeslagen en dus doe ik dat maar weer opnieuw. 6.15 ben ik op de golfcourt en er zijn nog wat plaatselijke corrifeeen en Ann die samen met een vriend met mij spelen. Het is prachtig met de sunrise en bergen en palmen waar allemaal golfballetjes zijn achtergebleven . Hole 1 op de green verschijnt een coyote die Anns bal meteen meeneemt en denkt dat het een ei is , Michael rent erachteraan ( lachen) ik weet niet of dit een strafpunt oplevert of out of bounce is.
Daarna doorgereden door deathvalley in een mooie tocht naar mamouth lakes in de bergen. Na de lunch lekker gezwommen en daarna nog ff lekker gezwommen een mooi hotel en nog even wat lakes opgezocht de bergen lijken erg op oostenrijk en ons hotel ook eten is prima en we bezoeken nog een meertje. Smorgens rustig opgestaan en op weg naar sonora onderweg krijgt Ine een helder moment en zegt dat we even moeten stoppen . Het blijkt dat we vandaag via yosimity park naar sonora gaan en dat is wel prettig anders hadden we zo'n 150 mijl extra moeten rijden dus 5 mijl terug en na 15 mijl zitten we al in het park het is geweldig en na elke bocht een prachtig uitzicht met bergbeklimmers en veel bos en meren met reuzenbomen , we rijden helemaal naar de vallei waar de meren elkaar via een kreek ontmoeten we doen 2 kleine hikes en dat is prachtig . De glaceer berg ziet er imposant uit maar we besluiten deze niet helemaal op te rijden ivm de tijdsdruk. Daarna door de andere kant het park uit waar we de ellende van vele bosbranden zien ( een week eerder geweest) voldaan van een full day parkeer ik de auto vermoeid van de hele rit bij het leuke Sanora hotel prachtige lokatie en leuk zwembad en topfood met een serveerster die zo in een film van Hitchcock kan zijn weggelopen maar wel een leuk en geweldig mens..
Smorgens na een geweldig ontbijt door naar SF de drukte op de Hyway komt hard bij ons binnen. Onze kamer in het hotel is nog niet gereed dus gaan we maar wat ontdekken in de stad. We lopen naar Union square waar al het winkelgeweld schijnt te zijn . Op de weg erheen zien we al veel zwervers en dus de andere kant van de luxe die wij allemaal hebben. We bezoeken de winkelcentra en lopen weer terug en eddystreet is de snelste weg naar ons hotel na 100 meter komen we steeds meerwerk ers tegen totdat wij de enige niet zwervers zijn zo lijkt het. De dames schieten in de stress en onze pas wordt steeds sneller tot we bijna rennen. Veel gezien in de wereld maar deze armoede en angstaanjagende wijk hoort wel bij de top 3 later horen we op de hop on hop of bus dat dit blok tot de armste behoort en dat agenten extra toeslag krijgen om hier te werken ( goeie keuze die gerichte route haha) onze kamer is gereed en we gaan savonds maar met de auto naar de warf. Waar het echt touristisch is en er allemaal wat vriendelijker uit ziet daarna nog door naar de golden gate bridge met uitzicht bij night. Smorgens naar Alcatraz wat zeer indrukwekkend is en we nog wat history opdoen over de indianen die dit als statement hebben gebruikt toen de gevangenis en het eiland gesloten was om dit te bezetten en dit als land terugwillen en het 19 maanden lang bezet hebben gehouden samen met veel demonstranten en hippys of is dit hetzelfde. Alcatraz hebben ze niet gekregen maar het is wel het begin geweest van het teruggeven van land in heel Amerika aan de indianen. . Daarna lekker relaxing aan de baai van SF gelegen
De ochtend erop de hop on hop of bus genomen en zo de hele stad bekeken met een geweldige lunch in Chinatown . De grootste Chinese wijk buite China in de wereld ook de meest veilige plek in SF geeen zwerver te vinden (strange) savonds een ijsje gegeten bij smitten . Bij - veel graden wordt de subsatntie ter plekke tot ijs gemaakt en er zijn maar 4 smaken bijzonder en lekkerste ijs ever. Chobe had dit op internet gevonden. Smorgens vroeg vertrokken naar santa cruz aan de kust waar we een verlaat ontbijt nuttigen en genieten van het strand. Verdere een lekkere stranddag en savonds de beste Italiaan ooit gevonden via een infopoint waar ik mijn veelgestelde vraag stel aan de man waar gaat u eten als u jarig bent. Je krijgt dan bijna altijd een toprestaurant dus nu ook. Voldaan naar bed overigens weer een heel leuk hotel aan de rand van de stad. Topwerk van Ine weer.
Smorgens weer vroeg weg want we hebben onze langste reisdag te maken. Prachtig langs de kust slingeren we van dorp naar dorp en zien we zeeolifanten. Rond 12.00 uur zijn we bij hurst casle wat adembenemend was en je maar moet googlen wat ditallemaal is. Kort: een rijke stinkerd die zijn droomkasteel op een heuvel bouwt in tientallen jaren incl exotische dierentuin.
Belachelijk maar fantastisch. Daarna door naar santa barbara waar we in de bergen een prachtig appartement hebben heerlijk rustig en mooi. In ruimen eten en slapen. Smorgens een volle dag op het strand en met Chobe gepeddleboard wat haar een stuk beter afgaat dan die bijna ouwe. Wel leuk om te doen. Savonds bij Joe's gegeten een van de oudste cafés in de mainstreet. Mooie dag.
Laatste dag weer volle dag aan het strand met paddlboardchobe. Ine mag voorop zitten als een soort standbeeld als op de oude grote schepen ala piet Hein en de gouden vloot. Onze Laatste avond eten we op het strand bij een mooi restaurant en sunset. Eten fantastisch en toplokatie. Morgenvroeg vertrek naar de luchthaven dus nu de luikjes sluiten. dat ging allemaal voorspoedig Beetje druk maar daar hadden wij natuurlijk rekening mee gehouden en die carpoollane is echt een uitvinding. Op tijd daar autootje een kusje gegeven voor bewezen diensten en gisteren al on-line ingelogd en tickets geprint dus bagagedrop of ging super. Vlucht was ook super op schema en dan kom je in nederland en heb je de trein die weer eens niet rijdt richting het zuiden omdat er waarschijnlijk een stofje op de rails ligt of andere onzin. in utrecht roept hij nog maar eens dat het ze spijt dat het iets langer duurt. Ik heb verdomme geen tienertoer geboekt. Gelukkig valt het axhteraf wel mee maar het helpt natuurlijk niet als je al 20uur op bent en een flinke reis in de benen hebt. Jack is in eindhoven natuurlijk wel op tijd en zo is er een eind gekomen aan deze mooie reis. tot de volgende AND HAVE A GOOD ONE !!

• 02 Augustus 2015 - 22:09

Clarens Ekas :

Carlo & Ine & Chobe : Leuk verslag Heb jullie gevonden via Chobe Ekas Zijn vandaag bij Ellen geweest
    Gezwommen en wezen wandelen met Browny. lekker gegeten plaat van aad, en bij thuiskomst nog even bij tate langs geweest, verder alles onder controle ?? Groeten Pa & Ma

• 09 Augustus 2015 - 13:58

Marieke Thijs:

Leuk reisverslag! Ik dacht ik lees het even vlug, maar flink verhaal al. Mooie reis zo te lezen. Geniet er nog van samen! Groetjes Marieke.

• 10 Augustus 2015 - 00:06

Linda:

Geniet allemaal lekker verder.
    Orgiën op de golfbaan? Maar Carlo toch. En dat in preuts usa. Hahaha.
    Xxx vanuit een zonnig alkmaar.
    Ps; volgens mij zit annemarie nog in bretagne als jullie in S.B. aankomen. Heb geen idee wat er afgesproken is. Maar ergens is een mis communicatie.

• 17 Augustus 2015 - 02:47

Kees:

Leuk verslag van een prachtige reis.
    Erg leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen.
    Geniet er nog van.

• 19 Augustus 2015 - 23:46

Kees:

Leuk, leuk, leuk.
    Enne, waar ga je eten als je binnenkort jarig wordt ?

• 20 Augustus 2015 - 08:45

Linda:

Leuk verslag !
    Nu nog wat beeld materiaal etbij? Zeker van de coyote met golfbal. Lachen!
    welkom thuis en nu sterkte met de jetleg.